3. helmikuuta 2014

Kuvia rannalta

I: Mä olin jopa niin virkeä, että jaksoin käydä nopeasti rannalla kuvailemassa. Tuntuu oudolta kirjoittaa ranta, koska järvi on jäässä. :D No kaippa sitä voi vieläkin järveksi kutsua. Mua vaan ärsytti hirveästi, kun aurinko oli jo melkein kokonaan laskenut, joten ei ollut enää yhtä kirkasta kuin päivällä ja joutui joissain kuvissa käyttämään jopa salamaa. Ja mun kameran salama ei ole sitten mitään huippuluookkaa, mutta onneksi jäällä oli paljon kirkkaampaa, joten sai hyviä kuviakin. :) Kivaa kun on pitempään valoisempaa kun on tullut lunta. Musta tuntuu, että olisi hirveän kauan kun olen viimeksi kirjoittanut tänne kunnolla. Aina on ollut jotain tylsiä pikkupostauksia, että jaksaisitte lukea blogia. :D Mä en osaa enää kirjoittaa kunnolla tänne! Jokaiseen lauseeseen tulee vähintään 1 kirjoitusvirhe. Äää... Ei tästä kirjoittamisesta nyt mitään tule. 



Tässä ja alemmassa kuvassa näkyy selvästi, että olin zoomannut. Kamerassa kuvat näytti hyviltä, mutta eipä ne sitten oikeasti hyviä ole. Mulle on käynyt noin jo monta kertaa...

Mua jäi ihmetyttää, että mitä mä olen yrittänyt tässä kuvata... Onkohan siinä mennyt lintu vai mitä? 


Tää ja alempi kuva on myöskin mun parhaita otoksia. ♥ Tuolla sai helposti hyviä kuvia. :)

 Tääkin on huono kuva, mutta mua jäi ihmetyttämään, että miksi keskellä jäätä on kuusi. Oliko siinä pilkitty vai oliko siinä heikkoa jäätä vai mitä? En sentää mennyt sinne kurkkimaan, että onko siinä heikkoa jäätä vai mitä. :D

 Yksi parhaista kuvista ikinä! ♥
 Samoin tää on yksi parhaista kuvista! ♥



Mä kuvasin vaan nopeesti ton linnunpöntön, mutta nyt vasta huomasin, että se oli ihan laho ja muutenkin aika ränsistynyt. Siellä olin, että onpas hieno linnunpönttö, mutta todellisuus on jotain muuta. :D

Mulla olisi ollut todella paljon lisää kuvia, mutta zoomaus näkyi niissä niin paljon, että en viitsinyt laittaa niitä tänne pilaamaan hyviä kuvia. Ok pakko myöntää, että mulle hyvä kuva on sellainen joka ei ole tärähtänyt ja se on tarkka ja jos sitä on muokattu niin muokkaus ei näy liikaa. En siis vaadi kuviltani paljoa, jos vaikka vertaa johonkin huippukuvaajiin, mutta ne tekevät sitä ammatikseen ja heillä on hieman paremmat salamat, kamerat, objektiivit (minun kamerassa ei ole edes kunnon objektia, koska on pokkari) ja kaikki muut kuvausjutskat. Mutta mä pärjään tolla pokkarilla ihan hyvin, mutta kyllä mä toivon uutta kameraa koko ajan. Taikka no toivon järkkäriä... Olisihan se hienoa, että pystyisi zoomaamaan ja kaikkea niin ettei kuvan laatu kärsisi. Mutta ainakin nyt vielä laatu kärsii kun zoomaan. Toivottavasti ei kärsi enää pitkään. :D

Kun tein sitä Kahden Tytön Kynnet blogin arvonnan postausta tuli mieleen, että mekin voitaisiin tehdä 1 vuoden kunniaksi arvonta, mutta pitäisi olla lukioita, mutta onhan tässä vielä yli puoli vuotta aikaa ennen kun blogimme täyttää vuoden. :) Huomioikaa, että tuo ei ollut sitten lupaus, että tulee arvonta! :D Mä oon muutenkin haikaillut aina arvontoja yms. mutta katsotaan sitten mitä tulee. Jos edes tulee mitään arvontapostausta. Jotenka en lupaa mitään vaan tällee kerron, että haaveilen sellaisesta, mutta en tiedä tuleeko. Vuoteenhan on vielä kauan aikaa ja katsotaan silloin onko blogi edes elossa! Sen näkee sitten. Hups! Nyt on lopussa hirveästi kirjoitusta kun "opin" taas kirjoittamaan. :D Nooo enpä uskoisi, että siitä olisi hirveästi haittaakaan. Alussa tuli koko ajan virheitä, mutta nyt taas kirjoittaminen sujuu kuin ennen. 

Ette varmaan ole huomannut, että minä olen ollut viikonlopun reissussa. Mä olin siis Kokkolassa. :) Siellä yövyttiin hotellissa ja pelattiin jalista. Oli kyllä hyvä kaupunki, mutta ABCn etsimiseen meni meillä n.20 min. :D Siellä oli muutenkin teitä hirveästi ja katuja melkeinpä joka talon välissä joten en kyllä olisi ilman navigaattoria löytänyt. En minä sinne ajanut, mutta ei oltaisi löydetty ilman sitä. :D Meillä oli muutenkin aina välillä vaikeuksia ajaa tiettyyn paikkaan, mutta parilla viimeisellä ajolla löydettiin eksymättä! Hieno saavutus. Mutta eihän me oltu siellä kun 2 yötä ja 3 päivää. Mulla kyllä tuli vähän ihmetyksenä, että sielläkin puhuttiin aina välillä ruotsia. Tai sitten nekin vain oli matkailiioita jotka puhui ruotsia. :D Mä olen aina luullut, että jossain Vaasan lähellä puhutaan aina ruotsia. No enpä tiedä puhutaankin siellä oikeasti ruotsia. 

Ensi postaukseen!